Car Feature
The build of a Golf MK2 VR6
Curtis Brown, known on Instagram as @curt_the_mk2_kid, has turned this 1990 MK2 into a true sleeper, blending raw power with sleek OEM+ styling that sets it apart from the crowd. This isn’t just another build, it’s a passion project that began in 2008 when the car was still owned by his cousin. But Curtis, seeing its potential, decided to take over and put his own spin on it, creating the OEM+ masterpiece you see today.
Under the Hood – the VR6, but more
Underneath the hood lies a beast of an engine: a 2.8L 12V VR6 engine from a Mk3 Golf, shoehorned into the tight space. To crank up the excitement, Curtis bolted on a Vortech V9 Supercharger. The result? A formidable 280bhp and 255lb-ft of torque. Sure, those numbers might not break modern records, but in the lightweight shell of a Mk2, this thing is an absolute rocket, giving plenty of cars a run for their money.
Each mod plays a key role in this pocket rocket’s performance. Curtis added a smaller 8psi pulley, bigger 330cc injectors, and a lightened flywheel to squeeze out every bit of power, creating an exhilarating driving experience that doesn’t compromise on reliability.
Exterior
This Mk2’s looks are just as sharp as its performance. Originally a red driver from the factory, Curtis gave it a fresh new identity. Now dressed in a stunning custom blue paint job, it features GTI bumpers and trim, custom-made supercharged VR6 badges, and G60 front arches. The attention to detail on this car is remarkable, and it’s all about subtle, clean OEM+ vibes.
Curtis runs two sets of wheels: either 16″ B-star RA’s or 16″ B-star Sebrings, further enhancing the sleek look. To match its power, the Mk2 is equipped with Porsche 986 Brembo 4-pot calipers and 280mm C-hook vented discs up front, ensuring it can stop on a dime. And for the perfect stance? It’s been dropped on KW coilovers, striking a balance between form and function.
Interior
Inside, Curtis has kept things just as refined, with some ultra-rare touches. The ultra-violet interior, complete with ultra-violet Recaro front seats, adds an exclusive vibe, with the motors still fully functional. There’s even a custom-made VR6 badge on the glove box, replacing the standard 16v one, offering a subtle nod to the work under the hood. And let’s not forget – the ultra-violet rear bench even comes with headrests, a rare find for this model.
Final Thoughts
Curtis’s Mk2 build is the perfect blend of personal passion, performance, and style. It’s a car that stands out without shouting, combining thoughtful mods with an appreciation for the Mk2’s heritage. What do you think of his OEM+ Mk2 build? Want to see more of this beauty in action? Follow Curtis on Instagram at @curt_the_mk2_kid for more incredible builds and behind-the-scenes looks follow our dedicated channel @vagsnaps_hq.
Curtis’ VW Golf MK2 VR6 Supercharged
Curtis Brown, beter bekend op Instagram als @curt_the_mk2_kid, heeft deze MK2 uit 1990 omgetoverd tot een echte sleeper. Waarbij de brute kracht wordt gecombineerd met een strakke OEM+ stijl die hem onderscheidt van de rest. Dit is niet zomaar een project, het is een passie project dat begon in 2008 toen de auto nog eigendom was van zijn neef. Curtis zag het potentieel en besloot de auto over te nemen, om er zijn eigen draai aan te geven en zo het OEM+ meesterwerk te creëren dat je vandaag ziet.
Onder de motorkap
Onder de motorkap ligt een beest van een motor: een 2.8L 12V VR6 blok uit een Mk3 Golf, netjes weg gewerkt in de krappe ruimte. Om de spanning nog wat op te voeren, heeft Curtis er een Vortech V9 Supercharger aan toegevoegd. Het resultaat? Een indrukwekkende 280 pk en 345nm aan koppel. Misschien lijken die cijfers niet indrukwekkend volgens de hedendaagse maatstaven, maar in de lichte carrosserie van een Mk2 is dit ding een raket, klaar om elke supercar te verrassen.
Elke aanpassing draagt bij aan de prestaties van deze pocket rocket. Curtis heeft een kleinere 8-psi pulley, grotere 330cc injectoren en een verlicht vliegwiel toegevoegd om elk beetje kracht uit de motor te halen. Dit zorgt voor een opwindende rijervaring zonder concessies te doen aan de betrouwbaarheid.
Exterieur
De looks van deze Mk2 zijn net zo scherp als zijn prestaties. Oorspronkelijk een rode carrosserie vanuit de fabriek, heeft Curtis hem een frisse nieuwe identiteit gegeven. Nu gehuld in een prachtige op custom gemixte blauwe lak.Ook is de wagen voorzien van GTI bumpers en trim, op maat gemaakte VR6 badges met “supercharged” belettering en originele G60 voorspatborden. De aandacht voor detail bij deze auto is opvallend en het draait allemaal om subtiele, strakke OEM+ vibes.
Curtis rijdt met twee sets velgen: ofwel 16″ B-star RA’s of 16″ B-star Sebrings, wat de strakke look verder versterkt. Om alle power voorin op de weg te houden, is de Mk2 uitgerust met Porsche 986 Brembo 4-pot remklauwen en 280mm C-hook geventileerde schijven voorop. Dit zorgt ervoor dat de wagen snel tot stilstand kan komen. En voor de perfecte stance is de auto verlaagd met KW-schroefveren, een perfecte balans tussen looks en rij eigenschappen.
Interieur
Ook aan de binnenkant heeft Curtis alles verfijnd gehouden, met enkele zeldzame details. Het ultra violet interieur, compleet met ultra violet Recaro voorstoelen, geeft de auto een exclusieve uitstraling. Er is zelfs een op maat gemaakt VR6 embleem op het dashboardkastje, ter vervanging van de standaard 16v badge. Dit geeft een subtiele hint naar de kracht onder de motorkap. En laten we niet vergeten, de ultra violet achterbank heeft zelfs hoofdsteunen, wat zeldzaam is voor dit model.
Conclusie
Curtis’s Mk2 is de perfecte combinatie van persoonlijke passie, prestaties en stijl. Het is een auto die opvalt zonder te overdrijven, met doordachte aanpassingen en een waardering voor het erfgoed van de Golf uit 1990. Wat vind jij van zijn OEM+ Volkswagen Golf 2? Wil je meer van deze fantastische wagen in actie zien? Volg Curtis op Instagram via @curt_the_mk2_kid. Voor meer geweldige builds en een kijkje achter de schermen bij andere projecten volg je ons kanaal @vagsnaps_hq.
Gallery
For more amazing content like this, check out our other Car Features or our Blog. To be featured contact us via de contact page.