About this Corrado
Henk-Jan’s Volkswagen Corrado G60
How the car was saved from imminent death
Believe it or not but this Corrado G60 was almost pushed into the shredder. The current owner found it by chance when visiting a scrap yard when hunting for parts for another car and couldn’t let it go to waste. He definitely saved it just before a certain death in the shredder. Apparently the only thing to be fixed was the G-loader, like with most older Corrado’s. Good he did that cause what a great car it turned out to be.
Wit a few minor fixes the car was back on the road. After it was back on the road the car has gone through multiple upgrades. A nice paint job of the biggest part of the car to remove some slight damages and it turned in yet another amazing looking Corrado G60. The signal red is not always the best colour, but the repaint really did magic on it!
An original Dutch Corrado G60
This G60 was originally delivered in The Netherlands (no import), making it extra special. Most Volkswagen Corrado’s in the Netherlands are German import, since the car was pretty expensive for the Dutch market. The total number of Corrado’s ever delivered is 97.521 cars, but it is unclear how many were actually delivered to the Dutch market. The German market almost takes up half of the total deliveries with just over 44.000 cars.
Other tweaks
The car is mostly original, apart from some minor tweaks. The engine has been upgraded with a smaller loader pulley and different chip. On the outside we see a VR6 hood and newer model front grille. Behind the refurbished RH Wheels we see brembo break calipers and disks.
Go back to all clubcars.
Nederlands – Corrado G60
Hoe deze auto op het nippertje gered is van de pers
Geloof het of niet, maar deze prachtige Corrado G60 zou bijna niet meer onder ons zijn. De wagen stond al bij de sloperij en zou spoedig in de pers verdwijnen. Toevallig werd bij ontdekt bij bezoek aan de sloperij voor wat andere onderdelen en kon op die manier gered worden. Het enige wat gerepareerd moest worden was, jep je raadt het al, de G-lader. Dit is natuurlijk het kwaaltje van deze wagen en waarschijnlijk ook de reden waarom deze op de sloop terecht is gekomen. Gelukig is de pers ontweken en dat is maar goed ook, wat een pareltje is het uiteinelijk geworden!
Zoals gezegd liep de auto weer na wat kleine reparaties. Nadat er even mee gereden is, was het natuurlijk tijd voor een wat grotere opknapbeurt. Het blok is aangepakt en ook het Tornado Rood (wat altijd zo wit uitslaat) is door een spuiter weer echt een mooie kleur rood geworden.
Een origineel Nederlands geleverde Corrado G60
Deze G60 is in 1990 geleverd door een Nederlandse dealer en dus niet uit Duitsland geïmporteerd. Dit maakt de wagen extra speciaal want zoveel zijn er in Nederland niet verkocht. Daarnaast is het nog de vraag hoeveel er na pakweg 32 jaar (2022) nog over gebleven zijn. Het totaal aantal geleverde wagens is 97.521 stuks, maar het is onduidelijk hoeveel er in nederland geleverd zijn. Het aantal wagens geleverd aan de Duitse markt neemt al bijna de helft van alle geleverde Corrado’s in beslag met net iets meer dan 44.000 stuks.
Overige aanpassingen
De auto is grotendeels origineel, maar er zijn zoals je ziet wel wat aanpassingen gedaan. Onder de motorkap ligt nog de standaard 1781cc motor voorzien van G-Lader, maar hierop is wel een kleinere pulley gemonteerd en is de computer voorzien van andere software die veel meer vermogen levert. Aan de buitenkant zien we een VR6 motorkap voor de ‘bolle’ look en is de grille vervangen door een exemplaar van een nieuwer model, met minder lamellen. De originele Corrado wielen zijn vervangen door een set opgefriste RH’s en daarachter zien we aan de voorzijde grotere remmen een klauwen van het merk Brembo.
Terug naar het overzicht van alle clubcars.